Èxit a la festa popular al CAP de Breda (5ena nit d’ocupació)

Avui, divendres 16 de setembre les portes del C.A.P. de Breda va acollir una festa molt i molt emotiva. Gent de totes les edats, uns pastisos casolans, unes cocacoles, la guitarra de Baule, la flauta d’en Cesc i la il·lusió de tot un poble van convertir la cinquena nit del tancament en una festa.

A l’acte van ser presents també membres de l’associció Dones de Breda, que van avançar algunes dades sobre l’acció que estan preparant “El tren de la Salut” que vol aplegar gent dels diferents pobles de la zona en un mateix tren per dirigir-se a Girona a fer pressió davant les autoritats sanitàries. Ens han explicat que estan treballant en els detalls de l’acció i han demanat que tothom estigui atent a la convocatòria.

També es van explicar detalls sobre l’acció de protesta convocada per a aquest dissabte 17 de setembre a Sant Hilari amb motiu de la visita del president Artur Mas.

Durant l’acte es va llegir un comunicat (que reproduim més avall) on es va insisitir en la importància de perseverar en les protestes i es va demanar el recolzament de tota la població.

Avui, entre les persones que es queden a dormir al CAP hi ha 4 que tenen més de 70 anys. Un exemple de compromís i perseverància.

Demà a les 8 els metges els venen a rellevar.

Comunicat:

Estem segurs que tots els presents heu assistit a festes amb més glamour, amb més preparació… amb més menjar… però segur que mai heu assistit a una festa on els pastissos hagin estat fets amb tanta il·lusió i on l’objectiu de la festa fos tan important.

És una festa important perquè avui estem aquí per defensar la nostra salut. Estem aquí per impedir que algú de nosaltres pateixi dolor i no sigui atés en condicions. Estem aquí per a que si cap de nosaltres una nit es sent malament, tingui on anar. Estem aquí per que a Breda poguem anar tranquils a dormir sabent que, si ens trobem malament, al poble tenim un metge preparat per ajudar-nos.

En definitiva, estem aquí per tenir cura els uns dels altres. Estem aquí els joves, per assegurar-nos que els nostres avis seran ben atesos. Estem aquí els avis, per assegurar-nos de que els nostres fills i els nostres nets estaran ben atesos. Estem aquí tots junts per assegurar-nos de que tots tindrem el nostre CAP obert.

També estem aquí per organitzar-nos. Al llarg de la història els pobles han hagut de lluitar per a aconseguir millores a la seva qualitat de vida. Ni les vacances pagades, ni les baixes per malaltia, ni les 40 hores setmanals van venir soles. Tot això es va aconseguir amb la lluita de milions de persones arreu del món. El CAP que tenim aquí és fruit d’aquesta lluita. Aquest CAP, així com tots els CAPs del país, així com tots els hospitals i altres serveis sanitaris garanteixen que cap de nosaltres quedi dasatés per no tenir diners. Com hem dit, això s’ha aconseguit amb lluita i només amb lluita. Doncs bé, per conservar-ho també haurem de lluitar.

I com que s’ha de lluitar, cada dia, un grup de persones quedem a les 8 del vespres a la Plaça de la Vila per tal de venir, en manifestació, fins al CAP, fent soroll i informant als bredencs.

I com que s’ha de lluitar,  un cop arribem al CAP, fem una reunió on parlem de com està funcionant tot, de les respostes que anem obtenint, del que publiquen els diaris. Una reunió oberta a tothom. Cada dia.

I com que s’ha de lluitar, cada dia, quan marxen els metges, les infermeres i els administratius, un grup de persones es queden a dintre, impedint que el CAP es tanqui. Volem recordar que, tot i que la Generalitat ha dit que aquest CAP s’havia de tancar el passat dilluns, avui estem a divendres i els llums no s’han tancat ni una sola nit ni les portes han estat barrades. El CAP és obert. Ara hem d’aconseguir que tornin els metges.

Molta gent es pregunta si tot això servirà per alguna cosa. Creiem que si, sense dubte. Mireu  com, des de la seva editorial el diari El Punt criticava les mesures del govern:

“Les tancades als CAP a la Selva Interior han obligat el Departament de Salut a admetre l’evidència: la reordenació és millorable” I continua: “ Mentre les protestes s’estenen per Arbúcies, Breda, Hostalric, Anglès, Sant Hilari, Maçanet, Sils i Blanes amb concentracions, casserolades i ocupacions nocturnes de les instal·lacions, va quedant cada vegada més clar que la conseqüència de la retallada sanitària aplicada en aquest territori ha de ser reconsiderada”

El diari continua: “El que està en qüestió és que en cas d’un problema greu de salut, que és el que provoca una urgència, s’obligui la gent a córrer per les carreteres”

Com podeu veure, les mesures de pressió que s’estan excercint amb les tancades comencen a fer efecte. Els mitjans de comunicació no només recullen les nostres demandes als titulars sinó que comencen a recolçar les reinvindicacions i fins i tot a unir-se a la nostra demanda.

Davant l’allau de protestes dels ciutadans, dels tancaments, dels titulars dels periòdics, el govern comença a reconèixer que les coses  no s’estan fent bé. I això és molt important: el primer pas per a que algú deixi de fer mal és admetre que està fent mal. Així, amb els tancament i amb totes les altres mesures de protesta que han tingut a Breda i arreu de la comarca, hem obligat el govern a reconèixer la situació.

Ara hem d’obligar-los a fer la següent passa: que reparin el mal que han fet. I si, si continuem actuant units, amb determinació i amb alegria, ho aconseguirem.

> Ho aconseguirem perquè cada dia estem més organitzats.

> Ho aconseguirem perquè estem treballant no només a Breda sinó a Hostalric, a Blanes, a Lloret, a Arbúcies, a Anglès, a Sils, a Vidreres, a Santa Coloma…

> Ho aconseguirem perque si ha estat mitjançant la lluita que hem aconseguit el cap, si lluitem ho podrem conservar.

> Ho aconseguirem perque tenim raó, perque amb la salut no s’hi juga i perque tothom sap que abans de retallar en salut, en sanitat o en altres serveis bàsics, hi ha molts més llocs per on retallar.

> Ho aconseguirem en definitiva, perque tenim raó en demanar el que demanem.

Així doncs, només ens falta una cosa: que lluitem plegats. Avui som uns quants. Hem posat cartells pel poble, hem buscat cadires i hem tingut la sort que les grans cuineres del nostre poble ens facin algunes de les seves creacions. Però demà no tindrem pastisos i haurem de tornar les cadires. Potser fins i tot plourà o farà fred o faran un partit del Barça… però aquí hi haurà un grup de gent treballant i pressionant per fer que Breda torni a tenir un metge tota la nit. Avui, que som tots aquí, us demanem que sigueu part d’aquest grup, perque quants més siguiem, més força farem.

Per això us demanem que us afegiu a aquesta iniciativa. Qui es pugui quedar a dormir que es quedi, però qui no pugui pot fer moltes altres coses: pot venir a les manifestacions que fem cada dia a les 20, pot venir una estoneta a les 21, quan els metges marxen, per recolçar als que es quedaran a passar la nit, pot convencre als seus amics i veïns per a que s’uneixin. Qualsevol detall petit és un gest enorme. Gestos enormes com, per exemple, aquests pastissos que un grup de persones ha fet a casa seva amb tot el seu carinyo amb una única intenció: lluitar pel seu CAP.

Esteu tots convidats a formar d’això!

Quant a assembleabreda

Blog de l'assemblea de Breda
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.